- Case
Horze
Næstved
Horze Næstved har opgraderet sit kassesystem til en nyere model, nemlig Customers 1st, der er en tæt samarbejdspartner for os.
Vi var ikke med til selve opgradering, men mod slutningen af projektet indså man, at ikke alle stregkoder var matchet korrekt med varer i det nye kassesystem. Vi blev trukket ind i projektet for at hjælpe med en gennemgribende dataoprydning og for at sikre et solidt datagrundlag for fremtiden.
Vi var ikke med til selve opgradering, men mod slutningen af projektet indså man, at ikke alle stregkoder var matchet korrekt med varer i det nye kassesystem. Vi blev trukket ind i projektet for at hjælpe med en gennemgribende dataoprydning og for at sikre et solidt datagrundlag for fremtiden.
Kunde | Horze Næstved |
Service | Systemskifte |
Periode | 2024 → Aktiv |
Link | equirider.dk |
Vi tør efterhånden godt sige, at vi er eksperter i systemskifte, især når det kommer til kassesystemer, og især når det kommer til Customers 1st - og det er rygtedes i branchen. Så på anbefaling af en anden Horze-butik, som vi har hjulpet med netop det, tog de kontakt til os.
Til at starte med skabte vi et overblik over, hvilke instrukser den tidligere udbyder af kassesystemet havde fået ved eksporten af vare- og variantdata. Dernæst gennemgik vi de datafiler, WooCommerce og det gamle kassesystem leverede, og ud over at være i dialog med disse to systemudbydere, rakte vi ud til Customers 1st og kunden selv for at forstå, hvordan dataen var blevet eksporteret, behandlet og importeret.
Da det blev tydeligt, at fejlene ikke var ensartede men var spredt ud over forskellige varetyper, gik vi systematisk i gang med at analysere og bearbejde dataene for at finde den bedst mulige løsning. Vores analyse viste, at mere end 75% af varerne havde forskellige datamangler eller fejl – nogle helt uden stregkoder og andre oprettet med forkerte stregkoder i Customers 1st.
På baggrund af vores arbejde, kunne vi præsentere Horze Næstved for en række løsningsmuligheder, der var tilpasset omfanget af dataproblemerne og gav dem et solidt udgangspunkt for at arbejde videre med dataintegrationen.
Da det blev tydeligt, at fejlene ikke var ensartede men var spredt ud over forskellige varetyper, gik vi systematisk i gang med at analysere og bearbejde dataene for at finde den bedst mulige løsning. Vores analyse viste, at mere end 75% af varerne havde forskellige datamangler eller fejl – nogle helt uden stregkoder og andre oprettet med forkerte stregkoder i Customers 1st.
På baggrund af vores arbejde, kunne vi præsentere Horze Næstved for en række løsningsmuligheder, der var tilpasset omfanget af dataproblemerne og gav dem et solidt udgangspunkt for at arbejde videre med dataintegrationen.
- Opgaver
→ Overblik over datahåndtering under skifte
Vi gennemgik hele datahåndteringsprocessen under systemskiftet for at identificere og forstå problemområderne. Målet var at danne et klart billede af de udfordringer, dataene stod overfor, herunder manglende, forkerte eller fejlmatchede stregkoder.
→ Overblik over tilgængelig data
Ved at analysere de eksisterende data fra både det gamle kassesystem og WooCommerce, vurderede vi mulighederne for at anvende disse kilder i den fremtidige dataopbygning. Vi skabte et databillede på baggrund af en række udvalgte varer for at illustrere strukturen og kvaliteten af dataene i de forskellige systemer.
→ Oprydning i data
Baseret på analysen udarbejdede vi en plan for at rette og strukturere dataene. Dette omfattede blandt andet en korrekt matchning af stregkoder og oprettelse af manglende varer, med det formål at systemet blev så præcist som muligt.
→ Anbefaling til håndtering af data
For at sikre den mest effektive og langsigtede løsning præsenterede vi kunden for tre løsningsmuligheder, herunder anbefalinger for at nulstille og genindlæse dataene for at opnå en ensartet struktur og korrekte stregkoder i Customers 1st.
Vi gennemgik hele datahåndteringsprocessen under systemskiftet for at identificere og forstå problemområderne. Målet var at danne et klart billede af de udfordringer, dataene stod overfor, herunder manglende, forkerte eller fejlmatchede stregkoder.
→ Overblik over tilgængelig data
Ved at analysere de eksisterende data fra både det gamle kassesystem og WooCommerce, vurderede vi mulighederne for at anvende disse kilder i den fremtidige dataopbygning. Vi skabte et databillede på baggrund af en række udvalgte varer for at illustrere strukturen og kvaliteten af dataene i de forskellige systemer.
→ Oprydning i data
Baseret på analysen udarbejdede vi en plan for at rette og strukturere dataene. Dette omfattede blandt andet en korrekt matchning af stregkoder og oprettelse af manglende varer, med det formål at systemet blev så præcist som muligt.
→ Anbefaling til håndtering af data
For at sikre den mest effektive og langsigtede løsning præsenterede vi kunden for tre løsningsmuligheder, herunder anbefalinger for at nulstille og genindlæse dataene for at opnå en ensartet struktur og korrekte stregkoder i Customers 1st.
Brug for en hånd?
Lad os pege dig i den rigtige retning med afsæt i en uforpligtende snak om digitaliseringen af din virksomhed. Send en e-mail til lukas@wearehands.dk, så guider han dig i den rigtige retning.