En hjælpende hånd til POS-skifte
Det er super nemt at skifte kassesystem. Det er jo bare at smide det eksisterende kasseapparat i skraldespanden og sætte det nye op.
... Bortset fra at det i virkeligheden slet ikke er en løsning.
For hvad med kundebasen, skal den ikke flyttes med over? Hvad med varerne? Hvad med salgsdataen? Hvad med lagerdataen? Hvad med de eksterne systemer, der er integreret til det nuværende kassesystem?
Puh-ha, det lyder tungt. Så, hvad gør man så?
Man vil som regel gerne være meget grundig, når man står overfor at udskifte et centralt system i et større teknisk miljø. For lader man sig forblænde af de hurtige beslutningers kortsigtede gevinster og ikke tænker langsigtet, risikerer man at opbygge en stor teknisk gæld, der vokser eksponentielt.
Som digitaliseringbureau er vi specialister i at organisere teknisk projekter - og sammen med Norse Store og Front Systems har vi hjulpet med implementeringen af Front Systems som nyt kassesystem i Norse Store-butikkerne.
Opgaver
Identificering af opgaver på tværs af hele projektet med flere involverede leverandører og aktører
Løbende opgavefordeling, projektstyring og opfølgning
Sikring af at alle involverede parter har, hvad de skal bruge for at udføre aftalte opgaver
Sikring af videreførelse af eksisterende systemer til ordrebehandling efter skifte til nyt kassesystem
Sikring af sammenspil med eksisterende webshop-integration, herunder et særligt fokus på at undgå datatab gennem blandt andet at sikre udførlig, korrekt dataparring
Definering og validering af dataudtræk til brug på tværs af flere systemer
Tilstedeværelse, organisering og projektstyring både forud for lancering af kassesystemet, på dagen for lanceringen og i de efterfølgende uger